II LO Cieszyn

Patronaty naszej szkoły
DOCUMASTER
Geografia

1920 Bitwa Warszawska - wyjście do kina.

3-go września 2011 na ekrany kin weszła projekcja filmu Jerzego Hoffmana "1920 Bitwa Warszawska". Dyrektor LO.im.Mikołaja Kopernika zdecydował, iż cała szkoła wybierze się do cieszyńskiego kina "Piast" by go zobaczyć. Klasy zostały podzielone, dlatego część udała się do kina 17 października a część 18.

Z cieszyńskiej trówły

Cieszyn, w pewnej akcji promującej czytelnictwo, nazwany został "miastem książek". Że jest nim w istocie, można było przekonać się 17 września 2011, podczas przemarszu szlakiem cieszyńskich bibliotek zabytkowych. Zobaczyć można było między innymi bibliotekę u Braci Miłosiernych, Bibliotekę Tschammera w Kościele Jezusowym, czy Książnicę Cieszyńską.

Pożegnanie lata - rajd górski 2011

Piesze wędrówki po Beskidach to jedna z najwspanialszych metod poznawania naszego regionu. Pozwalają się wyciszyć, odreagować stres, spojrzeć na swoje codzienne sprawy z szerszej perspektywy. Również ich zalety zdrowotne są niezaprzeczalne. Z wszystkich tych dobrodziejstw było nam dane skorzystać pierwszego października.

Tydzień Kultury Żydowskiej 2011

W dniu piątego października roku Pańskiego 2011, lub też 12 dnia miesiąca Tishri 5772 roku od stworzenia świata, klasa IIIA udała się do Domu Narodowego, by wziąć udział w obchodach Tygodnia Kultury Żydowskiej.

OGNISKO INTEGRACYJNE klasy 1b

16 września 2011 roku odbyło się ognisko integracyjne klasy 1b z II LO im. Mikołaja Kopernika w Cieszynie. Ognisko to odbyło się w ogrodzie jednej z uczennic w Nierodzimiu. W czasie ogniska uczniowie grali w różne gry zorganizowane przez wychowawcę klasy - panią Magdę Michalik.

1a z 1f zdobywają Górę Tuł!

Dnia 10.10.2011 roku uczniowie klasy 1a i 1f wraz z wychowawczyniami udali się na niezapomnianą wędrówkę, której celem była Góra Tuł. Wyruszyliśmy około godz. 9.30, pełni nadziei, że będzie to udana wycieczka. Dzięki niej mogliśmy się poznać lepiej, sprawdzić swoje możliwości.

WRZEŚNIOWE WOJAŻE KOPERNIKA

POLENAUSTAUSCH 2011 CZYLI „KOPER” W ANNWEILER. Spotkania z ludźmi czynią życie wartym przeżycia, a nauka w praktyce (zwłaszcza języków obcych) daje o 150% lepsze rezultaty. Wie o tym doskonale nasze liceum, które za sprawą Aleksandry Żelińskiej i Urszuli Brody-Gawełek zorganizowało dwudziestą pierwszą już wymianę uczniów w historii szkoły do Trifelsgymnasium w niemieckim mieście Annweiler.

Wienna 2011

W dniach 21-23 września 2011r. klasy 2H i 2G wybrały się na wyczekiwaną od roku wycieczkę do Wiednia - najwspanialszej (po Warszawie) stolicy Europejskiej. Wyjazd o godz.7 z Cieszyna odbył się planowo i w ciągu kilku godzin znaleźliśmy się w Wiedniu. Wcześniej znudzeni i śpiący od razu skupiliśmy się na oglądaniu z okien autobusu wręcz New York'owskich wieżowców i pięknych zabytkowych budynków.

NASI MŁODZI CHEMICY

Dnia 12.09.2011 roku uczniowie klasy 1f odwiedzili Katowicki Pałac Młodzieży, aby uczestniczyć w zajęciach zorganizowanych specjalnie dla nich. Niestety tego dnia pierwszoklasiści musieli wstać wcześniej, ponieważ zbiórka odbyła się już o godz.6.30 Zmęczeni, lecz podekscytowani ruszyliśmy w drogę.

Warsztaty chemiczne

W kwietniu 2011 nasza klasa (1f) wybrała się wraz z p. Kiliś i p. Belchowską na warsztaty chemiczne, które miały miejsce w Pałacu Młodzieży w Katowicach. Chociaż zbiórka była przed siódmą, nasza klasa (już od września prawdziwi „hardkorzy”) nie miała problemów ze wstaniem i zwleczeniem zwłok z ciepłego łóżka, w deszczowy, kwietniowy poranek.

Przyjaciele z Finlandii znów z wizytą w

Od wczoraj tj 14 kwietnia br. gościmy po raz czwarty w naszej szkole grupę uczniów i nauczycieli z zaprzyjaźnionej szkoły z Teuvy (Finlandia). Razem zwiedziliśmy Kraków i choć pogoda nie dopisała nasi goście byli zachwyceni. Dziś oficjalnie zostali powitani w naszej szkole przez Pana Dyrektora Kazimierza Kabiesza.

La belle France!

W dniach 19-26 marca 2011r. przebywaliśmy we Francji, w ramach wymiany z naszą partnerską szkołą Lycée Saint Michel w Solesmes na północy kraju. Z zasypanego śniegiem Cieszyna, nocą, udaliśmy się na lotnisko w Pyrzowicach by na ósmą rano być na miejscu. Podchodząc do lądowania w Beauvais naszym oczom ukazała się zielona, w pełnym wiosennym rozkwicie Francja! Zamówiony autokar zawiózł nas do Solesmes, gdzie czekały na nas francuskie rodziny z naszymi korespondentami. Od razu się rozpoznaliśmy dzięki nawiązanym wcześniej kontaktom na Facebooku.

Wycieczka do Jabłonkowa

24 marca 2011r. w ramach III FESTIWALU KULTURY ŚLĄSKA CIESZYŃSKIEGO klasa 2d pod opieką wychowawczyni Beaty Gorewody i Dariusza Sikory odwiedziła Jabłonków. Jabłonków jest małym miastem na szlaku z Cieszyna na Słowację. Co roku w Jabłonkowie odbywa się "Gorolskie Święto", największa impreza Polaków na Zaolziu. Polacy obecnie stanowią około jednej czwartej mieszkańców.